Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi. Elfogadom
Kapcsolat Rátz László életrajz Kezdőlap

Dr. Adamkovich István

 Első tanári diplomáját 1964-ben a Szegedi Pedagógiai Főiskolán szerezte, mint matematika-kémia-rajz szakos általános iskolai tanár, majd 1967-ben kémia szakos középiskolai tanári oklevelet kapott a debreceni Kossuth Lajos Tudományegyetemen. Tanári pályáját egy makói külvárosi iskolában kezdte, majd Szegeden kollégiumi nevelőtanárként folytatta. A szegedi Rózsa Ferenc Gimnázium és Szakközépiskola tanára lett 1969-ben, ahol kémiát, anyagismeretet, áruismeretet és művészettörténetet tanított. 1972-től már a Radnóti Miklós Gimnáziumban, tagozatos osztályban speciális tantervű kémiát tanított, de emellett óraadó volt esti, levelező és szakmunkásképzésben is. Mint középiskolai tanár különböző tantervfejlesztési munkákban is részt vett: tagozatos kémia tantárgy laboratóriumi gyakorlatának, levelező, valamint kémiaoktatás vizsgatematikájának kidolgozásában. A pedagógusképzésben 1977-től vett részt, mint a JATE (később SZTE) kémia "szakmódszertanosa". Doktori értekezését a kémiai modellezés témakörében írta 1979-ben. A kémiatanárok módszertani képzését új alapokra helyezte. Elsőként Magyarországon kidolgozta a mikrotanítást, mint a tanári képességfejlesztés módszerét. Számtalan egyetemi tanárképzési reform kimunkálásában vett részt. Kidolgozta a JATE-n 1995-ben induló környezettan szakos tanárképzés módszertani blokkjának tantervét. Mindeközben szoros kapcsolatotban volt a közoktatással. Továbbképzéseket tartott hazai, erdélyi és vajdasági kémiatanároknak. Publikált, konferenciákat szervezett (pl. X. Kémiatanári Konferencia, 1982), tankönyveket lektorált, pályázatokat írt és nyert. Mint közoktatási szakértő részt vett a NAT, a kerettantervek, a közép és emelt szintű érettségi vizsgakövetelmények bírálatában. Érettségi vizsgaelnökként, valamint emelt szintű vizsgákon javító- és kérdező tanárként is rendszeresen tevékenykedik. A Kémia Tanítása című országos terjesztésű módszertani folyóirat főszerkesztője 1993 óta.